انقلاب اسلامی در حال رخنه به تمام کشورهای منطقه است

 انقلاب اسلامی در حال رخنه به تمام کشورهای منطقه است


در بیانیه جنبش وبلاگی 22 بهمن آمده است: انقلاب اسلامی در حال رخنه در تمام کشورهای منطقه و خصوصاً در کشورهای اسلامی است و ملتهای دیگر کشور ایران و انقلابش را بعنوان الگو پذیرفته‌اند و حرکت‌های انقلابی در تونس و مصر و یمن و... شاهدی بر این مدعاست.

در بیانیه «جنبش وبلاگی22بهمن، انتفاضه مشرقین صدور انقلاب» به مناسبت آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی آمده است: در حالی که ظلمت تمام دنیا را فراگرفته بود نوری از ایران طلوع کرد و مردی آسمانی کلمه توحید را به بهترین وجه تعبیر کرد و به پا خاست. سربازان خود را از میان جوانانی که در ابتدای نهضت شیرخوارگانی بیش نبودند، جست و اسلام را مطابق با حقیقت و آنطور که باید، تفسیر کرد.

در ادامه این بیانیه عنوان شده است: بحق تداوم انقلاب اسلامی ایران به حقانیت اراده و ایمان مردم و مخلصانه گذاشتن سنگ زیرین انقلاب توسط امام روح الله و تداوم رهبری شجاعانه و عادلانه آن یعنی امام خامنه‌ای برمی‌گردد که قابل تشبیه به شجره طیبه‌ای است که متفاوت از دیگر انقلاب‌ها وتحولات سیاسی تاریخ جهان است.

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به انتفاضه مردم کشورهای عربی منطقه تاکید شده است: باید توجه داشت که انقلاب اسلامی در حال رخنه در تمام کشورهای منطقه و خصوصاً در کشورهای اسلامی است و ملتهای دیگر کشور ایران و انقلابش را بعنوان الگو پذیرفته‌اند و حرکت‌های انقلابی در تونس و مصر و یمن و... شاهدی بر این مدعاست.

در پایان بیانیه «جنبش وبلاگی22بهمن، انتفاضه مشرقین صدور انقلاب» آمده است: بار دیگر 22 بهمن امسال نیز روزی است برای نشان دادن قدرت ملت ایران و تداوم راه آرمان‌هایی که امام‌خمینی(ره) آن را بنا نهاد و امام خامنه‌ای آن را ادامه می‌دهد.

 

 

 

 

 

از خلوت سحرگاهی "آقا " با "مقتدایش " تا نماز میهمانان در زیر باران
رهبر معظم انقلاب که در مرقد مطهر امام خمینی (ره) لحظاتی در میان خیل ارادتمندان حضور داشت، به درخواست یکی از حاضران، چفیه خود را به او تقدیم کردند.

به گزارش کلمه ، رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین روز از آغاز دهه مبارک فجر و در سالروز یوم‌الله 12 بهمن با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) و گلزار شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب تجدید پیمان کردند.

** معظم‌له درحالی که حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی نوه امام راحل، ایشان را همراهی می‌کرد، در آغازین ساعات صبح دیروز با حضور در حرم مطهر امام (ره) بر سر مزار رهبر فقید انقلاب و فرزندش فاتحه‌ای قرائت کردند و نماز خواندند.

** مردمی که به قصد زیارت حرم امام خمینی (ره) از شب قبل از دوازده بهمن در مرقد امام حضور داشتند، با دیدن رهبر معظم انقلاب به وجد آمدند و در حالی که از دیدگانشان اشک شوق جاری بود، با سردادن شعارهای "این‌همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده "، "ای رهبر آزاده آماده‌ایم‌ آماده "، "صل علی محمد بوی خمینی آمد " و شعار "مرگ بر ضد ولایت فقیه " نسبت به خلف صالح خمینی بت شکن ابراز ارادت کردند.

** رهبر معظم انقلاب که لحظاتی در میان خیل ارادتمندان حضور داشت، به درخواست یکی از حاضران، چفیه خود را به او تقدیم کردند.

** دیروز مراسم بزرگداشت یوم‌الله 12 بهمن در حالی برگزار شد که باران رحمت الهی می‌بارید و به دل مردمی که در سالروز پیروزی انقلاب شکوهمندشان در جوار حرم مطهر بنیان‌گذار کبیر انقلاب مسرور بودند، شادی دوچندان بخشید.

** حضور پرشور و با نشاط اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان، دانشجویان و دانش‌آموزانی که با لباس متحدالشکل و شاخه‌های گل در دست از سراسر کشور در مراسم بزرگداشت 12 بهمن به مراسم جلوه خاصی بخشیده بود.

** پس از پایان مراسم حرم حضرت امام خمینی (ره)، خیل ارادتمندان به امام و شهدا با حضور در گلزار شهدای بهشت‌زهرا یاد و خاطره سخنرانی تاریخی امام روح‌الله را در جوار مزار شهدای انقلاب اسلامی گرامی داشتند.

** نماز جماعت ظهر و عصر با حضور زائران و دوستداران امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی در زیر بارش باران شدید و در جوار محل جلوس بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد.

** محسن رفیق‌دوست یکی از مبارزان دوران انقلاب اسلامی و از نزدیکان امام خمینی (ره) با ایراد سخنانی در بهشت‌زهرا (س) مقام معظم رهبری را معجزه امام (ره) خواند و تأکید کرد که همه ملت باید یکپارچه تحت فرماندهی بهترین شاگرد امام (ره) که هیچ شخصیتی لایق‌تر از ایشان برای رهبری نیست، قرار گیریم که مردم به تأیید سخن وی، تکبیر گفتند.

 

 

 

 

 

برخی‌ خواص از جاری کردن کلمه فتنه بر زبانشان اکراه دارند
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، با بیان اینکه برخی خواص بر مواضع قبلی و اشتباه خود اصرار می‌ورزند، ‌گفت:‌ آنان حتی از به کار بردن کلمه فتنه اکراه دارند.

به گزارش کلمه ، حجت الاسلام‌و‌المسیلمین سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور در جمع مردم حاضر در امامزاده سیدمحمد(ص) خمینی شهر با بیان اینکه برخی خواص بی‌بصیرت، ‌همچنان بر موضع قبلی خود اصرار دارند گفت:‌ آنان حتی از جاری کردن کلمه فتنه بر زبانشان اکراه دارند.

وی افزود: خواص باید بدانند مردم از این فتنه و از آنان عبور کرده‌اند و امروز بصیرت مردم ایران برای تمام ملت‌های آزادیخواه جهان به اثبات رسیده و این مردم الگویی برای این ملت‌ها شده‌اند.

دو عامل مهم در حمایت از نظام جمهوری اسلامی

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه سخنانش، بصیرت و پایداری و صبر مردم را دو عامل مهم در حمایت از نظام دانست و گفت: پیروی از امام راحل و منویات رهبر معظم انقلاب الگویی برای کشورهای جهان شده است.

حجت الاسلام میرتاج الدینی همچنین به برخی شعارهای فتنه گران در سال قبل اشاره کرد و‌گفت:‌ کسانی که از حمایت دشمنان داخلی و خارجی بی نصیب نبودند، امروز در ظاهربعضی از شعارهای انقلابی سر می‌دهند و ‌مردم باید با بصیرت به این شعارها نگاه کنند و فریب آنان را نخورند.

 

 

 

 

 

دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای حضور مردم در مراسم میهمانی لاله‌ها
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای از عموم امت حزب‌الله و شهیدپرور ایران اسلامی دعوت کرد تا با حضور در ویژه مراسم میهمانی لاله‌ها بار دیگر با آرمان‌های والای شهیدان گلگون انقلاب اسلامی تجدید عهد کنند.

به گزارش کلمه ،‌ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای از عموم امت حزب‌الله و شهیدپرور ایران اسلامی دعوت کرد تا با حضور در ویژه مراسم میهمانی لاله‌ها که فردا چهاردهم بهمن‌ماه در اولین پنج‌شنبه از ایام‌الله دهه‌ فجر برگزار می‌شود، بار دیگر با آرمان‌های والای شهیدان گلگون انقلاب اسلامی تجدید عهد کنند.

همچنین بنابر اعلام کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی، ویژه مراسم "میهمانی لاله‌‌ها" به منظور تقدیر و تجلیل از مقام شامخ و رفیع شهدای انقلاب اسلامی و نکوداشت و گرامیداشت نام و خاطره و پیام شهیدان والامقام ، همراه با غبارروبی و عطرافشانی، گلباران و شست‌وشوی مزار شهدا و با حضور خانواده‌های معظم شهیدان، ایثارگران، جانبازان، آزادگان و عموم امت سرافراز و شهید پرور ایران اسلامی فردا پنج شنبه در بیش از 18 هزار گلزار شهدا در سراسر کشور برگزار می‌شود.

این مراسم از ساعت 14:30 روز پنج شنبه 14 بهمن مقارن با سومین روز از ایام الله دهه فجر با نام انقلاب اسلامی، ایمان، جهاد و شهادت " در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران و با مرکزیت سالن دعای ندبه با حضور سران و مسئولان عالی‌رتبه کشوری و لشکری و با سخنرانی رئیس‌سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار می‌شود.

 

 

 

 

دجال آخر الزمان

نکته ی بسیار مهمی که باید به آن اشاره کرد، این است که احادیث معتبر بسیاری از معصومین (ع) نقل شده است که در طی آن ها این بزرگواران، وقایع آخرالزمان را پیشگویی کرده اند که بسیاری از این وقایع نیز به صورت بسیار دقیق به حقیقت پیوسته اند؛ اما با این حال، کماکان بسیاری از برادران مسلمان به جای بهره بردن از احادیث معصومین (ع)، برای بررسی  وقایع  آخرالزمان  به پیشگویی های دروغین و توطئه آمیز نوستراداموس می پردازند.

 

 

نکته ی بسیار مهمی که باید به آن اشاره کرد، این است که احادیث معتبر بسیاری از معصومین (ع) نقل شده است که در طی آن ها این بزرگواران، وقایع آخرالزمان را پیشگویی کرده اند که بسیاری از این وقایع نیز به صورت بسیار دقیق به حقیقت پیوسته اند؛ اما با این حال، کماکان بسیاری از برادران مسلمان به جای بهره بردن از احادیث معصومین (ع)، برای بررسی  وقایع  آخرالزمان  به پیشگویی های دروغین و توطئه آمیز نوستراداموس می پردازند.

به منظور بررسی دقت و صحت احادیث معصومین (ع) در رابطه با حوادث آخرالزمان، یک نمونه از این احادیث را ذکر می کنیم: (شگفت این که در این حدیث،  اوضاع  شهرهای  قم  و  کوفه  در آخرالزمان،  به  دقت  بیان شده اند.)

در این حدیث، حضرت امام صادق (ع) گوشه ای از اوضاع آخرالزمان را ترسیم می کنند:

و روی بأسانید عن الصادق (ع) أنه ذکر کوفة و قال:

« ستخلو کوفة من المؤمنین و یأزر عنها العلم کما تأزر الحیة فی جحرها، ثم یظهر العلم ببلدة یقال لها قم، و تصیر معدناً للعلم و الفضل حتى لایبقى فی الارض مستضعف فی الدین حتى المخدرات فی الحجال، و ذلک عند قرب ظهور قائمنا، فیجعل الله قم و أهله قائمین مقام الحجة، و لولا ذلک نساخت الارض بأهلها و لم یبق فی الارض حجة، فیفیض  العلم  منه  إلى  سائر  البلاد  فی  المشرق و المغرب، فیتم حجة الله على الخلق حتى  لایبقى  أحد  على  الارض  لم یبلغ إلیه الدین و العلم،  ثم  یظهر  القائم  علیه السلام  و  یسیر  سبباً  لنقمة الله و سخطه على العباد، لان الله لاینتقم من العباد إلا بعد إنکارهم حجة. »(309)

و با اسناد بسیار از حضرت امام صادق (ع) نقل شده است که کوفه را یاد کردند و گفتند:

« بزودى شهر کوفه از مؤ منان خالى مى گردد و به گونه ای که مار در جایگاه خود فرو مى رود ،علم نیز این چنین از کوفه رخت برمى بندد؛  سپس از شهرى بنام قم آشکار مى شود و آن سامان معدن فضل و دانش مى گردد. به نحوی که در زمین کسى در استضعاف فکرى بسر نمى برد؛ حتى نوعروسان در حجله گاه خویش؛ و این قضایا نزدیک ظهور قائم ما به وقوع مى پیوندد. خداوند سبحان، قم و اهلش را براى رساندن پیام اسلام، قائم مقام حضرت حجت مى گرداند. اگر چنین نشود، زمین اهل خودش را فرو مى برد و در زمین حجتى باقى نمى ماند، دانش از این شهر به شرق و غرب  جهان  منتشر مى گردد،  بدینسان بر مردم  اتمام حجت مى شود و یکى باقى نمى ماند که دین و دانش به وى نرسیده باشد؛ آنگاه قائم (علیه السلام) ظهور مى کند و ظهور وى باعث خشم و غضب خداوند بر بندگان مى شود؛ زیرا خداوند از بندگانش انتقام نمى گیرد مگر بعد از آن که وجود مقدس حضرت حجت را انکار نمایند. »(310)

همان طورکه ملاحظه فرمودید، حضرت امام صادق (ع) در حدیث فوق، پیشگویی های اعجاب آوری را در مورد وقایع آخرالزمان انجام داده اند که با وجود فاصله ی  1300 ساله، بسیار دقیق و صحیح می باشند. در این حدیث، امام صادق (ع) فرمودند که در آخرالزمان، علم (علوم دینی) از کوفه خارج می شود  و  کوفه  از  مومنین (علمای دین)  خالی می گردد و همزمان علوم دینی به شهری وارد می شود که قم نام دارد؛ و این شهر (قم) به قدری در نشر علوم دینی اهتمام می ورزد که دسترسی به علوم دینی را از تمامی نقاط جهان ممکن می سازد که این امر حجت را بر همه ی مردم جهان، تمام می نماید. به فرموده ی امام صادق (ع)، تمامی  این وقایع در نزدیکی  ظهور  حضرت قائم (عج) اتفاق می افتند.

با دقت در حدیث مذکور و مقایسه ی آن با اوضاع امروزه ی جهان، به عظمت علم الهی که در نزد معصومین (ع) بوده است، پی خواهیم برد. در این قسمت جا دارد تا به جزییات پیشگویی فوق بپردازیم:

1) در این حدیث، پیشگویی شده است که در آخرالزمان، علوم دینی از کوفه خارج می شود. اما این مطلب چه مصداقی دارد؟

کوفه شهری بسیار قدیمی است که از قرون اولیه ی هجری وجود داشته است. این شهر، از بخش های مختلفی تشکیل شده است که مهمترین آن ها نجف می باشد. در مورد نجف باید به این نکته اشاره کرد که نجف، شهری جدا از کوفه نیست.(311) در واقع در بسیاری از موارد، به منطقه ی نجف، (نجف کوفه) می گویند. زیرا منطقه ی نجف در منطقه ی مرتفع کوفه واقع شده است و (نجف کوفه) به معنای (منطقه ی مرتفع کوفه) است. بنابراین همان طور که ذکر کردیم، منطقه ی نجف بخشی از کوفه است.

حدیثی از امام حسین (ع) ذکر شده است که مطلب فوق را درباره ی منطقه ی نجف تأیید می نماید:

امام حسین (ع) درباره ی حضرت مهدی (عج) فرمودند:
« کأنی أنظر إلى القائم علیه السلام و أصحابه فی نجف الکوفة کأن على رؤسهم الطیر قد فنیت أزوادهم وخلقت ثیابهم، قد أثر السجود بجباههم لیوث بالنهار، رهبان باللیل کأن قلوبهم زبر الحدید، یعطى الرجل منهم قوة أربعین رجلاً  لا یقتل  أحداً  منهم  إلا  کافر  أو  منافق  و قد وصفهم الله تعالى بالتوسم فی کتابه العزیز بقوله "إن ذلک لآیات للمتوسمین". »(312)

« گویا قائم (عج) و یاران او را می بینم که در نجف کوفه اجتماع کرده و پرندگانی بر سر آنها پرواز می کنند. توشه های آنها کاستی گرفته و جامه های آنان کهنه شده و نشان سجده بر پیشانی آنها نقش بسته است. آنها شیران روز و زاهدان شب هستند. دل هایشان مانند پاره های آهن (محکم و استوار) است؛ و هرکدام توان چهل مرد را دارا هستند. هیچ یک کشته نمی شود مگر به دست کافر یا منافق.  خداوند متعال از آنها با  عنوان  اهل  بصیرت  و تیزبینی  یاد کرده است؛ آنجا که می فرماید: "در این (عذاب) برای اهل بصیرت نشانه هایی نهفته است". »(313)

بدین ترتیب همان گونه که ملاحظه فرمودید، امام حسین (ع) نیز نجف را بخشی از کوفه دانسته اند.

در تصویر ماهواره ای زیر نیز که از برنامه ی(Google Earth)  اقتباس شده است، ملاحظه می گردد که نجف بخشی از کوفه می باشد:

موقعیت کوفه و نجف اشرف. همان طور که ملاحظه می فرمایید, نجف بخشی از کوفه می باشد. به همین دلیل گهگاه از آن به عنوان (نجف کوفه) یاد می شود.



همانگونه که ملاحظه فرمودید، فاصله ی بین کوفه ی امروزی و نجف نیز بسیار کوتاه و در حد 2.45 کیلومتر می باشد.

بعد از بررسی موقعیت جغرافیایی کوفه و نجف، به موقعیت مذهبی شهر نجف در طول تاریخ می پردازیم:

همان طور که می دانیم، حوزه ی علمیه ی نجف اشرف با قدمت چند صد ساله ی خود، همواره به عنوان مهمترین قطب علوم دینی، و بالاخص علوم شیعی مطرح بوده و در طول تاریخ، همواره جایگاه مهمی داشته است.(314) اما با قدرت گیری صدام ملعون در سال های آخر دهه ی 50 هجری شمسی (دهه ی 70 میلادی)، کم کم حوزه ی علمیه ی نجف از علمای دین خالی شد. بدین ترتیب که در سال 1357 هجری شمسی که صدام رییس شورای انقلاب عراق بود، دستور به اخراج حضرت امام خمینی (ره) داد.(315) امام خمینی (ره) نیز که از طرف رژیم پهلوی در تبعید به سر می بردند و در آن وقت در نجف حضور داشتند، مجبور شدند تا راهی فرانسه شوند. بعد از این قضایا نیز با کسب مقام ریاست جمهوری عراق توسط صدام، شیعیان و  به  خصوص  علمای  شیعه ی  عراق،  تحت  فشار  قرار  گرفتند. نتیجه ی این فشارها، شهادت آیت الله سید محمد باقر صدر و خواهرشان در سال 1359 هجری شمسی،(316) شهادت تعداد دیگری از علمای شیعه ی نجف، و محبوس شدن تنها مرجع بزرگ زنده ی عراق یعنی آیت الله سیستانی در خانه شان(317) بوده است. در این بین، تعداد زیادی از علمای نجف از جمله شهید سید محمد باقر حکیم، و همچنین تعداد زیادی از مومنین شیعه ی عراقی مجبور به مهاجرت به  کشورهای  دیگر،  به  خصوص جمهوری  اسلامی  ایران  شدند.(318) بدین ترتیب کم کم علوم دینی در نجف به علت فعالیت های صدام ملعون، کم رونق گشت. این مسأله در تمام مدت حکومت ظالمانه ی صدام  در جریان بود.

بعد از اشغال عراق توسط کشورهای غربی، با وجود آزادی آیت الله العظمی سیستانی از حبس خانگی و بازگشت آیت الله سید محمد باقر حکیم به عراق، اوضاع عراق و به خصوص حوزه ی علمیه ی نجف چندان بهبود نیافت. زیرا شهادت تعدادی از علمای اسلام از جمله شهید سید محمد باقر حکیم توسط کشورهای غربی و ایادی آنان از یک سو، و کارشکنی های مکرر اشغالگران از سوی دیگر، باعث شده است تا کماکان حوزه ی علمیه ی نجف نتواند به موقعیت ممتازی که در طی قرون به آن دست یافته بود، بازگردد.(319) در واقع می توان گفت که کوفه و نجف از علما خالی شده و این مطلب چیزی است که حضرت امام صادق (ع) به آن اشاره کرده اند.

2) در حدیث حضرت امام صادق (ع) ذکر شده است که علم (علوم دینی) به شهری به نام قم منتقل می شود و مردم قم به نحوی در جهت اشاعه ی علوم دینی فعالیت می کنند که هیچ انسانی در جهان باقی نمی ماند که نتواند به علوم دینی دست یابد. این پیشگویی امام صادق (ع) نیز به حقیقت پیوسته است. زیرا حوزه ی علمیه ی قم که در حدود 80 سال پیش تأسیس شد، از زمان  پیروزی انقلاب اسلامی ایران دچار تحولات شگرفی شده است.(320) به نحوی که  بعد  از  پیروزی  انقلاب  اسلامی  ایران،  این  حوزه  در سایه ی حکومتی  اسلامی  واقع  گردیده  و  از  آن  حمایت  فراوانی شده است. همچنین به دلیل ایجاد جو خفقان و وحشت در عراق توسط رژیم بعثی، تعداد زیادی از علما و طلاب شهر نجف به ایران  هجرت  کرده  و  به  تحصیل  و  تدریس  در  حوزه ی  علمیه ی  قم پرداخته اند که این مسأله نیز به پیشرفت حوزه ی علمیه ی قم کمک شایانی نموده است. پیشرفت حوزه ی علمیه ی قم تا بدانجا بوده که امروزه تبدیل به مهمترین پایگاه تشیع در جهان شده است. بنابراین همان طور که ملاحظه فرمودید، پیشگویی امام صادق (ع) در مورد شهر قم نیز به حقیقت پیوسته است.

3) نکته ی مهم دیگری که امام صادق (ع) به آن اشاره کرده اند، این است که اهل قم حجت را بر مردم دنیا تمام می کنند و به نحوی در جهت اشاعه ی علوم دینی فعالیت می کنند که هیچ انسانی در جهان باقی نمی ماند که نتواند به علوم دینی دست یابد. این پیشگویی امام صادق (ع) نیز به حقیقت پیوسته است؛ زیرا امروزه کتب و مجلات بسیاری در حوزه ی علمیه ی قم و سایر مراکز دینی شهر قم چاپ می شوند و بسیاری از این کتب به صورت رایگان و یا به بهایی بسیار اندک در اختیار تشنگان حقیقت در سراسر جهان قرار می گیرند. علاوه بر این، با پیدایش اینترنت و ایجاد سایت های اینترنتی متعدد توسط حوزه ی علمیه و سایر مراکز دینی شهر قم، علوم دینی به سهولت و به زبان های مختلف در اختیار تمامی مردم دنیا قرار گرفته است. برای مثال کسی که در کشور دور دست آرژانتین زندگی می کند نیز می تواند با نشستن در برابر کامپیوتر و اتصال به اینترنت، وارد سایت های مذهبی شهر قم شده و به تمامی منابع علوم دینی دست پیدا کند. حتی این گستردگی تا بدانجا است که کتاب عظیم و گرانقدر بحارالانوار نیز به صورت آنلاین در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

بنابراین همان طور که ملاحظه فرمودید، امروزه اهالی قم بر تمامی مردم جهان، حجت را تمام کرده اند و این پیشگویی حضرت امام صادق (ع) نیز به حقیقت پیوسته است. نکته ی دیگر این که حضرت امام صادق (ع)، زمان  تحقق  این  پیشگویی  را  در  نزدیکی  ظهور حضرت قائم (عج) بیان نموده اند و این مسأله ما را امیدوار می کند که ان شا الله عصر حاضر، عصر ظهور بوده و ما می توانیم با تلاش های خود در نشر اسلام و عمل به دستورات این دین الهی، هر چه زودتر شاهد ظهور آقا امام زمان (عج) باشیم. (ان شا الله) 

4) نکته ی مهم دیگری که در حدیث امام صادق (ع) به چشم می خورد و اعجاب آور است، تحقق پی در پی پیشگویی های امام صادق (ع) در مورد کوفه و قم می باشد. زیرا  در حدیث مذکور، پس از عبارت (بزودى شهر کوفه از مؤمنان خالى مى گردد و به گونه ای که مار در جایگاه خود فرو مى رود، علم نیز این چنین از کوفه رخت برمى بندد)، امام (ع) کلمه ی (ثم : سپس) را به کار برده اند و فرموده اند: (سپس از شهرى بنام قم آشکار مى شود).  این مسأله که امام صادق (ع) کلمه ی  (ثم : سپس)  را  در  مورد  توالی  اتفاقات  مذکور  به  کار  برده اند نیز یکی دیگر  از  جنبه های  معجزه گونه ی پیشگویی ایشان می باشد. زیرا کلمه ی (ثم) در زبان عربی به معنای (بلافاصله پس از آن) می باشد و امام (ع) با استفاده از این کلمه، فرموده اند که بین دو واقعه ی مذکور (رخت بربستن علم از کوفه و ظهور آن در شهر قم)، فاصله ی کمی وجود دارد.  همان طور که  قبلاً  مشاهده  فرمودید،  بین کم رونق شدن  حوزه ی  علمیه ی نجف (کوفه)  و  پر رونق  شدن حوزه ی علمیه ی قم، فاصله ی بسیار اندکی وجود داشته است و حوادث مذکور، به صورت پیاپی در عصر حاضر اتفاق افتاده اند. بدین ترتیب همان طور که ملاحظه فرمودید، در این جا نیز پیشگویی امام صادق (ع) به صورت کاملاً دقیق به حقیقت پیوسته است.

با دقت در حدیث فوق که پیرامون وضعیت شهر های کوفه و قم در آخرالزمان  بیان  شده  است،  به  سهولت  می توان  دریافت  که پیشگویی های معصومین (ع)  در  باب  حوادث  آخرالزمان،  بسیار  دقیق می باشند. این دقت تا بدان حد است که حتی در انتخاب تک تک کلمات نیز بسیار محتاطانه رفتار شده است. بنابراین با تکیه بر احادیث معصومین (ع) می توان به صورت کامل از اوضاع آخرالزمان با خبر گشت و با توجه به این احادیث، می توان با وقایع سخت آخرالزمان به خوبی مواجه شد.

البته حدیثی که در بالا ذکر شد، یک نمونه از صدها حدیث معتبری است که از طرف معصومین (ع) در باب حوادث آخرالزمان ذکر شده است و ما برای احتراز از اطاله ی کلام، از ذکر بقیه ی موارد این احادیث خودداری می کنیم.

لازم به ذکر است که هدف از ذکر این حدیث امام صادق (ع)، یادآوری این نکته است که ما مسلمانان برای کسب مشروعیت انقلاب اسلامی خود و  نیز  به  منظور  پرداختن  به  نشانه های  ظهور  حضرت  مهدی (عج)،  به  هیچ  عنوان  نیاز  به  پیشگویی های  دروغین  و  مغرضانه ی کابالیست هایی چون نوستراداموس نداریم؛ بلکه بهترین کار در این زمینه، مراجعه به احادیث پیامبر (ص) و امامان (ع) می باشد؛ زیرا این بزرگواران، پیشگویی های دقیق و صحیحی پیرامون انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) و نیز انقلاب اسلامی ایران دارند که با مراجعه به احادیث ایشان، می توانیم از دریای بی پایان علم الهی که نزد این بزرگواران بوده است، استفاده کنیم.


4 – تعداد  اندکی  از  پیشگویی های  نوستراداموس  نیز،  تا  حدودی  صحیح هستند و یا به عبارت بهتر نمی توان آن ها را رد کرد.

تعدادی از پیشگویی های نوستراداموس، به ظاهر صحیح به نظر می رسند. این پیشگویی ها عمدتاً در دو مقوله ی زیر هستند:


A)      بخشی از این پیشگویی ها در مورد وقایع فرانسه، بالاخص انقلاب کبیر فرانسه می باشند.

یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده است تا پیشگویی های نوستراداموس در مورد انقلاب کبیر فرانسه، تا حدودی به واقعیت نزدیک باشند، این است که در اصل این پیشگویی ها، پیشگویی نیستند؛ بلکه  نوستراداموس در پیشگویی هایش به برنامه هایی اشاره کرده است که قرار  بوده  توسط  تشکیلات  کابالایی و ماسونی  فرانسه  انجام  شود. بدین ترتیب که کابالیست های اروپا در زمان نوستراداموس، به دلیل افول باورهای مذهبی مردم اروپا در آن زمان، کم کم خود را آماده می کردند تا تشکیلات منسجم تری تشکیل دهتد و به عرصه ی فعالیت های سیاسی وارد شوند. البته این رویای کابالیست ها در طی یکی دو قرن بعد، محقق شد و فراماسونر ها که جانشینان خلف کابالیست ها بودند، توانستند به جای گروه های کابالایی، تشکیلات قدرتمند فراماسونری را بنیان نهند. تشکیلات قدرتمند فراماسونری فرانسه، انقلاب کبیر فرانسه را راه اندازی کرد و با شعار (آزادی–برابری–برادری!) توانست عامه ی مردم را فریب داده و  حکومتی  به  ظاهر  دموکراتیک  را  بنیان  نهد؛(321)  اما در عمل تنها به اهداف شوم خود جامه ی عمل پوشاند.

با تمام این اوصاف، تشکیلات فراماسونری فرانسه هیچ گاه نتوانست همانند آمریکا و اسراییل نفوذ همه جانبه ای بر حکومت داشته باشد؛ اما در هر حال، قویترین گروهی بود که باعث ایجاد انقلاب کبیر فرانسه شد. در حال حاضر نیز تشکیلات فراماسونری فرانسه، نفوذ زیادی در ساختار  حکومتی  فرانسه  دارد،(322)  اما  این  نفوذ،  همانند  نفوذ فراماسون ها در  حکومت  آمریکا  و  اسراییل  نیست.  پس  همان طور  که دیدیم، فراماسون ها که وارث کابالیست ها بودند، انقلاب کبیر فرانسه را بنیان نهادند و آن را رهبری کردند.

با توجه به مطالب گفته شده درمی یابیم که نوستراداموس نیز برای پیشبرد اهداف تشکیلات کابالایی فرانسه، بخشی از برنامه های این تشکیلات  برای  در دست گرفتن  حکومت  فرانسه  را  در  غالب پیشگویی های خود بیان کرد، تا مردم آینده ی فرانسه بتوانند خیلی آسان تر با انقلاب کبیر فرانسه کنار آیند و این انقلاب را به عنوان واقعیت محتومی که یک پیشگوی معروف آن را پیشگویی کرده، بپذیرند. با این ترفند و زمینه سازی توسط نوستراداموس، فراماسون ها (که وارثٍ خلف کابالیست ها بودند)، توانستند با استناد به این پیشگویی ها مردم عادی را با خود همراه کنند و بدین ترتیب به آرزوی نوستراداموس، کابالیست ها  و  فراماسون ها  جامه ی  عمل  بپوشانند.  بنابراین  بهتر است بگوییم  که  فراماسون های  فرانسوی،  برنامه های  تشکیلات کابالایی–ماسونی را که نوستراداموس کابالیست نیز در پیشگویی های خود آورده بود اجرا کرده اند، نه اینکه نوستراداموس کارهای آن ها را حدس زده باشد.


B) بخش  دیگری  از  پیشگویی های  درست  نوستراداموس،  در  رابطه  با اوضاع سرزمین های  اسلامی  در  آخرالزمان  و  حرکت  جهانی  حضرت مهدی (عج) می باشد.  البته  علت  این  که  این  پیشگویی ها  درست می باشند، این است که این مطالب در اصل پیشگویی نیستند؛ بلکه مطالبی هستند که در کتب حدیث اسلامی و از زبان معصومین (ع) بیان شده اند و نوستراداموس که یهودی بوده و به بسیاری از کتب مشرق زمین  دسترسی  داشته  است،  از  این  احادیث  استفاده  کرده  و بخش هایی از سانتوری های خود را سروده و به دروغ آن ها را پیشگویی نامیده است.


کتاب های فراوانی به زبان عربی، و در مورد حوادث آینده ی جهان اسلام و حوادث آخرالزمان وجود دارند که از مهمترین آن ها می توان به کتاب های الغیبة نعمانی، الملاحم و الفتن و... اشاره کرد که به احتمال زیاد مورد استفاده ی نوستراداموس واقع شده اند. زیرا بسیاری از پیشگویی های نوستراداموس به قدری به روایات کتب مذکور شبیه اند که به نظر می رسد از روایات مذکور کپی برداری شده اند. برای بیان بهتر مطلب، مثالی را در این جا ذکر می کنیم:

عن عبدالله بن مسعود قال:

« أتینا رسول الله (ص) فخرج إلینا مستبشراً یعرف السرور فی وجهه، فما سألناه عن شئ إلا أخبرنا به، و لا سکتنا إلا ابتدأنا، حتى مرت فتیة من بنی هاشم فیهم الحسن و الحسین، فلما رآهم التزمهم وانهملت عیناه! فقلنا یا رسول الله، ما نزال نرى فی وجهک شیئاً نکرهه!

فقال:

إنا أهل بیت اختار الله لنا الآخرة على الدنیا، و إنه سیلقى أهل بیتی من بعدی تطریداً و تشریداً فی البلاد، حتى ترتفع رایات سود فی المشرق فیسألون الحق فلا یعطونه، ثم یسألونه فلا یعطونه، فیقاتلون فینصرون! فمن أدرکه منکم و من أعقابکم فلیأت إمام أهل بیتی و لو حبوا على الثلج، فإنها رایات هدى یدفعونها إلى رجل من أهل بیتی یواطئ اسمه اسمی و اسم أبیه اسم أبی، فیملک الأرض، فیملؤها قسطاً و عدلاً کما ملئت جوراً و ظلماً. »(323)

از عبدالله بن مسعود نقل شده است که گفت :

« حضور پیامبر (ص ) رسیدیم؛ حضرت با رویى گشاده و غرق  سرور و شادى با ما روبرو شد. آنچه را که از حضرت سئوال کردیم، پاسخ دادند؛  اگر  ما  ساکت  مى شدیم،  آن  حضرت  شروع  به  سخن مى نمود؛ تا اینکه گروهى از جوانان بنى هاشم گذارشان از آنجا افتاد و امام حسن و امام حسین (ع) در بین آنان بودند؛ تا چشم حضرت به آنها افتاد،  در  پى  آنان  افتاد  و  دو  چشمان  آن حضرت  پر  از  اشک  گردید ... عرض کردیم : اى رسول خدا، همواره چیزى در چهره ات مى بینم که ما را ناراحت مى سازد.

حضرت فرمود:

ما خانواده اى هستیم که خداى سبحان آخرت را بر دنیا، براى ما اختیار فرموده است؛ بزودى بعد از من، اهل بیتم در شهرها و سرزمین ها پراکنده و آواره خواهند شد؛ تا اینکه درفش هائى سیاه از مشرق زمین به اهتزاز در آیند که حق را مى طلبند، اما حقوقشان را اداء نمى کنند؛ آنان دست از حق برنمى دارند، اما اجابت  نمى شود؛  دیگر  بار  درخواست  مى کنند،  به  آنان  اعتناء نمى شود؛  در این صورت،  دست به مبارزه زده  و  به  پیروزى  دست مى یابند. هرگاه کسى از شما و یا ذریه ی  شما آن زمان را درک کرد، باید به پیشوایى از اهل بیت من بپیوندد؛ اگر چه با دشوارى، بر روى برف سینه خیز برود؛ آنها درفش هاى هدایتند که آنها را بدست مردى از اهل بیت من مى سپارند، که نام وى مانند نام من و نام پدرش نام پدرم مى باشد؛ او مالک زمین می گردد و آن را پر از عدل و داد مى کند؛ آنگونه که از جور و ستم پر شده است. »(324)

البته حدیث فوق که عمدتاَ در منابع اهل سنت از آن یاد می شود، در مورد نام پدر حضرت مهدی (عج) مطلب نادرستی را ذکر کرده است که در احادیث فراوان دیگری که از معصومین (ع) در دست است، صورت صحیح آن موجود می باشد. بدین ترتیب که در حدیث فوق، پیامبر (ص) نام پدر حضرت مهدی (عج) را همنام با نام پدر خود (عبدالله)  دانسته اند؛  اما  در  احادیث  فراوانی  از  مصادر  شیعی  و اهل سنت، حضرت مهدی (عج)، به عنوان نهمین امام از سلاله ی پاک امام حسین (ع) و فرزند امام یازدهم (امام حسن عسکری (ع))   دانسته شده و به عنوان اولاد پیامبر (ص) معرفی شده اند.(325) به  همین  دلیل،  باید  گفت  که  نام  پدر  حضرت مهدی (عج) در حدیث فوق، قطعاً اشتباه می باشد که ا

/ 0 نظر / 6 بازدید